De schrijnende verhalen die in 2022 kwamen bovendrijven maakten direct het belang duidelijk van een toegankelijke plek waar slachtoffers van grensoverschrijdend gedrag hun verhaal kwijt kunnen. Meldpunt Mores was voor delen van de culturele en creatieve sector al de aangewezen plek om aan te kloppen. Taskforce GO! heeft daarom, na zorgvuldig beraad en doortastende gesprekken met het meldpunt en de vertrouwenspersonen over maatwerk en diversiteit, besloten zich als cluster aan te sluiten bij Meldpunt Mores.
Zo treedt Taskforce GO! op in de praktijk
Aansluiting Meldpunt Mores
Mores heeft de afgelopen tijd groeistuipen gekend en is zich op de achtergrond flink aan het uitbreiden en professionaliseren. Diversiteit onder hun vertrouwenspersonen is één van de zaken waar zij vol op inzetten.
Maatwerk voor de sector kan bijvoorbeeld de vorm aannemen van 24/7 beschikbaarheid van een vertrouwenspersoon tijdens writing camps.
Mores en de vertrouwenspersonen van het meldpunt zijn onafhankelijk. De vertrouwenspersonen werken in absolute vertrouwelijkheid en hebben een geheimhoudingsplicht.
Mores hanteert de Regeling Optreden tegen Ongewenste Omgangsvormen.
Workshops
Met gespecialiseerde partners zullen tailor made en doelgerichte workshops worden ontwikkeld, bedoeld om professionals in de muzieksector handvaten te geven om te werken aan een veilige en inclusieve sector. Maatwerk gericht op specifieke doelgroepen of events is mogelijk en kan tegen een eigen bijdrage gefaciliteerd worden. Meer info volgt in onze nieuwsbrief. Blijf op de hoogte door je aan te melden via de onderstaande button.
Lees het laatste nieuws
Panel ESNS 2024: ‘Grensoverschrijdend gedrag in de Nederlandse Muzieksector: ‘Hoort er een beetje bij, toch?’
Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte van alles wat er speelt over deze onderwerpen in de muziekwereld, nieuwe workshops, nieuws en meer via onze nieuwsbrief.
Kwalitatief onderzoek
Er is gebleken dat er weinig cijfers voorhanden zijn als het gaat om grensoverschrijdend gedrag in de muzieksector. Taskforce GO! initieert daarom een kwantitatief onderzoek dat wordt uitgevoerd door een extern bureau, en gericht zal zijn op de muzieksector in haar volle breedte. Het onderzoek is gestart op 4 september 2023.
Media
Taskforce GO! ontwikkelt media-uitingen die dienen als campagne voor bewustwording van gewenste omgangsvormen. Meer info volgt snel op onze website.